Ontwerp multimodaal infrastructuurlandschap Zelzate
21115
Van 2022 tot 2023
In de gemeente Zelzate komen verschillende infrastructuur- en ruimtelijke ontwikkelingen samen die zowel lokaal als internationaal van belang zijn. Bij het uitwerken van mogelijke toekomstscenario's was TML verantwoordelijk voor de verkeerskundige analyses en de opbouw van verkeersscenario’s.
Ter hoogte van de gemeente Zelzate komen heel wat te (her)ontwikkelen infrastructuren samen met ruimtelijke ontwikkelingen: R4WO, pijpleidinginfrastructuur (CUST en andere), spoorprojecten (Rail Gent-Terneuzen, Trein Gent-Terneuzen, Havenspoorlijn enz.), kanaalaanpassingen, een nieuwe verdiepte Zelzatetunnel, de nieuwe Zelzatebrug enz. Deze infrastructuren, zowel de bestaande als plannen voor nieuwe, hebben een sterk lokaal en internationaal belang.
In opdracht van het Projectbureau Gentse Kanaalzone van de provincie Oost-Vlaanderen werkten we mogelijke toekomstscenario’s op ruimtelijk en verkeerskundig vlak uit. We deden dit samen met Palmbout Urban Landscapes en met ondersteuning van Antea en Billie Donckers. In deze scenario’s situeerden we alle geplande projecten in de omgeving van Zelzate op zowel functioneel als ruimtelijk vlak. Hierbij hielden we rekening met leidingen, fietsroutes, auto- en vrachtverkeersinfrastructuur, scheepvaart, het spoornetwerk en busvervoer. Dit liet ons toe om de interactie tussen verschillende projecten te beschrijven en hun impact in het globaal functioneren te beoordelen.
TML was verantwoordelijk voor de verkeerskundige analyses en de opbouw van de verkeerskundige scenario’s.
Ter hoogte van de gemeente Zelzate komen heel wat te (her)ontwikkelen infrastructuren samen met ruimtelijke ontwikkelingen: R4WO, pijpleidinginfrastructuur (CUST en andere), spoorprojecten (Rail Gent-Terneuzen, Trein Gent-Terneuzen, Havenspoorlijn enz.), kanaalaanpassingen, een nieuwe verdiepte Zelzatetunnel, de nieuwe Zelzatebrug enz. Deze infrastructuren, zowel de bestaande als plannen voor nieuwe, hebben een sterk lokaal en internationaal belang.
In opdracht van het Projectbureau Gentse Kanaalzone van de provincie Oost-Vlaanderen werkten we mogelijke toekomstscenario’s op ruimtelijk en verkeerskundig vlak uit. We deden dit samen met Palmbout Urban Landscapes en met ondersteuning van Antea en Billie Donckers. In deze scenario’s situeerden we alle geplande projecten in de omgeving van Zelzate op zowel functioneel als ruimtelijk vlak. Hierbij hielden we rekening met leidingen, fietsroutes, auto- en vrachtverkeersinfrastructuur, scheepvaart, het spoornetwerk en busvervoer. Dit liet ons toe om de interactie tussen verschillende projecten te beschrijven en hun impact in het globaal functioneren te beoordelen.
TML was verantwoordelijk voor de verkeerskundige analyses en de opbouw van de verkeerskundige scenario’s.