Maatschappelijke kosten & baten van fietsen
16057
Van 2016 tot 2019
TML hielp Fietsberaad Vlaanderen bij het opstellen van een rapport over de maatschappelijke kosten en baten van fietsen, vergeleken met auto en openbaar vervoer. De studie leidde tot de publicatie “Fietsbeleid brengt op” om beleidsmakers en burgers te informeren.
TML ondersteunde Fietsberaad Vlaanderen inhoudelijk bij het uitwerken van een cahier over de maatschappelijke kosten en baten van fietsen. Die verduidelijkten we door ze in verhouding te zetten met de maatschappelijke kosten en baten van de traditioneel meer onderzochte vervoerswijzen, zoals de auto of het openbaar vervoer.
Daarnaast zijn we ook nagegaan in hoeverre die maatschappelijke kosten en baten worden geïnternaliseerd in Vlaanderen, met een bijzondere aandacht voor de fiets. Het resultaat is een erg toegankelijke publicatie “Fietsbeleid brengt op”, die beleidsmakers en burgers beter wil informeren omtrent hun mobiliteitsbeslissingen. De publicatie vindt u in bijlage en op de Kennisdatabank Fiets. Eerder werkte TML voor deze kennisdatabank ook al een aantal fiches met goede praktijken uit.
TML ondersteunde Fietsberaad Vlaanderen inhoudelijk bij het uitwerken van een cahier over de maatschappelijke kosten en baten van fietsen. Die verduidelijkten we door ze in verhouding te zetten met de maatschappelijke kosten en baten van de traditioneel meer onderzochte vervoerswijzen, zoals de auto of het openbaar vervoer.
Daarnaast zijn we ook nagegaan in hoeverre die maatschappelijke kosten en baten worden geïnternaliseerd in Vlaanderen, met een bijzondere aandacht voor de fiets. Het resultaat is een erg toegankelijke publicatie “Fietsbeleid brengt op”, die beleidsmakers en burgers beter wil informeren omtrent hun mobiliteitsbeslissingen. De publicatie vindt u in bijlage en op de Kennisdatabank Fiets. Eerder werkte TML voor deze kennisdatabank ook al een aantal fiches met goede praktijken uit.