R20 Louisaplein - Naamsepoort
08.62
Van 2008 tot 2009
TML voerde een gedetailleerde analyse uit van de verkeersdoorstroming op de heringerichte Kleine Ring in Brussel, waarbij gebruik werd gemaakt van microsimulatiesoftware Quadstone Paramics om de impact van een ondergrondse tunnel en nieuwe verbindingen te beoordelen.
Om de verkeerssituatie in Brussel te verbeteren, bestaan er al enige tijd plannen voor de heraanleg van een stuk van de Kleine Ring in Brussel. Een van de opties is om tussen het Louisaplein en de Naamsepoort een volledig ondergrondse tunnel te voorzien zonder aansluitingen naar de bovengrondse ventwegen Waterloolaan en Gulden Vlieslaan. Deze lanen worden heringericht. Bovendien wordt er een nieuwe ondergrondse verbinding voorzien tussen het Louisaplein en naar het Stephanieplein. Aan de hand van de microsimulatiesoftware Quadstone Paramics maakte TML een gedetailleerde analyse van de verkeersdoorstroming op deze gereorganiseerde infrastructuur.
Om de verkeerssituatie in Brussel te verbeteren, bestaan er al enige tijd plannen voor de heraanleg van een stuk van de Kleine Ring in Brussel. Een van de opties is om tussen het Louisaplein en de Naamsepoort een volledig ondergrondse tunnel te voorzien zonder aansluitingen naar de bovengrondse ventwegen Waterloolaan en Gulden Vlieslaan. Deze lanen worden heringericht. Bovendien wordt er een nieuwe ondergrondse verbinding voorzien tussen het Louisaplein en naar het Stephanieplein. Aan de hand van de microsimulatiesoftware Quadstone Paramics maakte TML een gedetailleerde analyse van de verkeersdoorstroming op deze gereorganiseerde infrastructuur.