TML Talk #13 Lancering Traffic Scout
In deze TML Talk lanceren we een nieuw product : Traffic Scout.
Traffic Scout is een volledig nieuw verkeersmodel, dat in tegenstelling tot conventionele verkeersmodellen laagdrempelig én intuïtief te gebruiken is als mobiliteitsambtenaar. Het model is gebaseerd op een brede set aan databronnen: verkeersindicatoren van het Vlaams Verkeerscentrum, Telraam-data, OpenStreetMap, Statbel, GTFS, info uit de gemeente- en stadsmonitor van de Vlaamse overheid en bestaande lokale verkeersmodellen. Deze databronnen worden in functie van het verkeersmodel samengevoegd en het resultaat daarvan is een fijnmazig netwerk met info over verkeersstromen op alle wegen voor de belangrijkste modi (o.a. fiets en auto) waarbij de achterliggende relaties eenvoudig gevisualiseerd kunnen worden. Leesbaar dus voor een mobiliteitsambtenaar, maar ook voor andere diensten, beleidsmakers en burgers. Traffic Scout brengt verkeerspatronen interactief in kaart en laat toe verschillen in weggebruik onder diverse beleidsmaatregelen te visualiseren. Zoals het verkeerskundig gevolg van een afgesloten straat, of het effect van verkeersremmende maatregelen. Het verkeersmodel biedt eveneens een antwoord op de vraag: van waar komt het verkeer in een bepaalde straat en waar gaat het naartoe?
Collega’s Willem Himpe en Rodric Frederix geven tijdens de lancering tekst en uitleg bij het verkeersmodel en demonstreren de toepassing voor Leuven.
Hajo Beeckman, VRT-verkeersexpert zal aansluitend een heldere beschouwing geven vanuit zijn brede ervaring en achtergrond.
Aansluitend is er ruimte voor vraag en antwoord.
We sluiten af met een broodjeslunch.
Deelname is gratis, inschrijven verplicht.
Doelgroep: mobiliteitsambtenaren, stedenbouwkundigen, transportplanners, mobiliteitsconsultants, participatiesdeskundigen, trekkers van bewonersgroepen inzake verkeer, academici actief in het domein van verkeer, mobiliteit en participatie.
Meer info op https://traffic-scout.net/
Traffic Scout is een volledig nieuw verkeersmodel, dat in tegenstelling tot conventionele verkeersmodellen laagdrempelig én intuïtief te gebruiken is als mobiliteitsambtenaar. Het model is gebaseerd op een brede set aan databronnen: verkeersindicatoren van het Vlaams Verkeerscentrum, Telraam-data, OpenStreetMap, Statbel, GTFS, info uit de gemeente- en stadsmonitor van de Vlaamse overheid en bestaande lokale verkeersmodellen. Deze databronnen worden in functie van het verkeersmodel samengevoegd en het resultaat daarvan is een fijnmazig netwerk met info over verkeersstromen op alle wegen voor de belangrijkste modi (o.a. fiets en auto) waarbij de achterliggende relaties eenvoudig gevisualiseerd kunnen worden. Leesbaar dus voor een mobiliteitsambtenaar, maar ook voor andere diensten, beleidsmakers en burgers. Traffic Scout brengt verkeerspatronen interactief in kaart en laat toe verschillen in weggebruik onder diverse beleidsmaatregelen te visualiseren. Zoals het verkeerskundig gevolg van een afgesloten straat, of het effect van verkeersremmende maatregelen. Het verkeersmodel biedt eveneens een antwoord op de vraag: van waar komt het verkeer in een bepaalde straat en waar gaat het naartoe?
Collega’s Willem Himpe en Rodric Frederix geven tijdens de lancering tekst en uitleg bij het verkeersmodel en demonstreren de toepassing voor Leuven.
Hajo Beeckman, VRT-verkeersexpert zal aansluitend een heldere beschouwing geven vanuit zijn brede ervaring en achtergrond.
Aansluitend is er ruimte voor vraag en antwoord.
We sluiten af met een broodjeslunch.
Deelname is gratis, inschrijven verplicht.
Doelgroep: mobiliteitsambtenaren, stedenbouwkundigen, transportplanners, mobiliteitsconsultants, participatiesdeskundigen, trekkers van bewonersgroepen inzake verkeer, academici actief in het domein van verkeer, mobiliteit en participatie.
Meer info op https://traffic-scout.net/