FLOMOVIA
23025
Van 2023 tot 2025
TML ontwikkelt een geoptimaliseerde versie van het propagatiemodel FLOMOVIA om de voertuigprestaties in Vlaanderen en Brussel te berekenen voor de jaren 2020 tot en met 2023. Dit omvat het verbeteren van algoritmes en het integreren van nieuwe databronnen zoals on-board unit data en floating car data om nauwkeurige schattingen van voertuigkilometers voor zowel autoverkeer als vrachtverkeer te maken.
Het departement Mobiliteit en Openbare Werken en de Vlaamse Milieumaatschappij beschikken over een propagatiemodel, FLOMOVIA, om de voertuigprestaties in Vlaanderen en Brussel te berekenen op zowel snelwegen als het onderliggende wegennet. Het doel van dit project is de verdere optimalisatie van het model, de validatie van de robuustheid van de resultaten en de berekening van de voertuigprestaties voor de jaren 2020 tot en met 2023.
TML zal een geoptimaliseerde versie van FLOMOVIA ontwikkelen en op basis daarvan een inschatting maken van het aantal voertuigkilometers op jaarbasis op elke weg in Vlaanderen en Brussel, voor zowel autoverkeer als vrachtverkeer.
TML zal FLOMOVIA verder optimaliseren door zijn algoritmes binnen Traffic Scout ter beschikking te stellen. Ook kijken we naar nieuwe databronnen zoals on-board unit data en floating car data, opgesplitst per vervoersmode, om zo een betere opschaling te maken van dagvolumes naar jaarvolumes. De robuustheid van de nieuwe methodiek zal getest worden.
Het departement Mobiliteit en Openbare Werken en de Vlaamse Milieumaatschappij beschikken over een propagatiemodel, FLOMOVIA, om de voertuigprestaties in Vlaanderen en Brussel te berekenen op zowel snelwegen als het onderliggende wegennet. Het doel van dit project is de verdere optimalisatie van het model, de validatie van de robuustheid van de resultaten en de berekening van de voertuigprestaties voor de jaren 2020 tot en met 2023.
TML zal een geoptimaliseerde versie van FLOMOVIA ontwikkelen en op basis daarvan een inschatting maken van het aantal voertuigkilometers op jaarbasis op elke weg in Vlaanderen en Brussel, voor zowel autoverkeer als vrachtverkeer.
TML zal FLOMOVIA verder optimaliseren door zijn algoritmes binnen Traffic Scout ter beschikking te stellen. Ook kijken we naar nieuwe databronnen zoals on-board unit data en floating car data, opgesplitst per vervoersmode, om zo een betere opschaling te maken van dagvolumes naar jaarvolumes. De robuustheid van de nieuwe methodiek zal getest worden.