Mobiliteitsstudie wetenschapspark Campus Diepenbeek
20074
Van 2020 tot 2022
TML ontwikkelde een microscopische verkeerssimulatie voor de toekomstige ontsluiting van campus Diepenbeek, waarbij vier scenario's voor de kruispunten N702 Universiteitslaan - Campuslaan en Campuslaan - Agoralaan werden geanalyseerd. De studie omvatte simulaties van toekomstige verkeersstromen en optimalisatie van verkeerslichten met Vissim en LISA+.
Campus Diepenbeek is in continue ontwikkeling met verschillende geplande uitbreidingen. Op vraag van de POM Limburg verschaften we inzichten in de toekomstige mobiliteitssituatie van campus Diepenbeek. Rekening houdend met de toekomstige verkeersgeneratie, simuleerden we vier mogelijke ontsluitingsscenario’s en wogen we deze tegen elkaar af. Deze scenario’s hadden betrekking op de inrichting van de kruispunten N702 Universiteitslaan - Campuslaan en Campuslaan - Agoralaan. Antea en TML zorgden samen voor de technische uitwerking van vier ontsluitingsscenario’s in een tweede fase van de studie. In dit luik werden de verkeersbewegingen gesimuleerd.
TML maakte een microscopische verkeerssimulatie van de eerder vermelde kruispunten en scenario’s, rekening houdend met de toekomstige verkeersstromen alsook de openbare vervoerslijn Spartacus. TML ondersteunde daarenboven Antea bij de uitvoering van de microsimulaties met het softwarepakket Vissim en de optimalisatie van de verkeerslichtenregelingen in de toekomstige ontsluitingsstructuur op basis van een analyse in LISA+ en Vissim.
Campus Diepenbeek is in continue ontwikkeling met verschillende geplande uitbreidingen. Op vraag van de POM Limburg verschaften we inzichten in de toekomstige mobiliteitssituatie van campus Diepenbeek. Rekening houdend met de toekomstige verkeersgeneratie, simuleerden we vier mogelijke ontsluitingsscenario’s en wogen we deze tegen elkaar af. Deze scenario’s hadden betrekking op de inrichting van de kruispunten N702 Universiteitslaan - Campuslaan en Campuslaan - Agoralaan. Antea en TML zorgden samen voor de technische uitwerking van vier ontsluitingsscenario’s in een tweede fase van de studie. In dit luik werden de verkeersbewegingen gesimuleerd.
TML maakte een microscopische verkeerssimulatie van de eerder vermelde kruispunten en scenario’s, rekening houdend met de toekomstige verkeersstromen alsook de openbare vervoerslijn Spartacus. TML ondersteunde daarenboven Antea bij de uitvoering van de microsimulaties met het softwarepakket Vissim en de optimalisatie van de verkeerslichtenregelingen in de toekomstige ontsluitingsstructuur op basis van een analyse in LISA+ en Vissim.