Projecten en artikels van Ruben Corthout

verkeerslichten

Verkeerslichtenregelingen: een overzicht

Een overzicht van alle verkeerslichtenregelingen die TML uitwerkte.

Metrotunnel

Metro Noord

TML voert mobiliteitsstudies uit en assisteert de hypercoördinatie bij de uitbreiding van het hoogperformant openbaar vervoersnetwerk naar het noorden van Brussel.

Wegencategorisering

Ondersteuning MDVM

Dynamische verkeersmodellen capteren reistijden en files op een realistische manier en zijn daarom uitermate geschikt voor scenarioanalyses op lokaal en regionaal niveau ter ondersteuning van dynamisch verkeersmanagement.

trafficscout

Traffic Scout

TML ontwikkelde een vereenvoudigd verkeersmodel dat op basis van Telraamdata analyses maakt van lokale mobiliteitsingrepen in samenwerking met de burger.

Sluipverkeer Leuven- Oost

Sluipverkeer Leuven-Oost

TML zoekt samen met partners SBE, Antea en DenS naar oplossingen voor het sluipverkeerprobleem in de oostelijke rand rond Leuven.

verkeerscontrolecentrum

Ontwerpen van verkeersmanagementsysteem voor Albanië

TML werkte mee aan de ontwikkeling van een verkeersmanagementsysteem voor Albanië.

urban transport

MOMENTUM

TML ontwikkelde een toolkit voor het modelleren van opkomende vervoersmodi en – technologieën.

Fotowebsite

Actualisatie strategisch verkeersmodel StraVeM

TML hield het strategisch verkeersmodel StraVeM tegen het licht.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:A12_Ring_Utrecht-1.JPG

Kalibratietoetsen StraVeM

TML ondersteunt de provincie Utrecht met onderzoeksvragen en praktijktests ter verfijning van modelanalyses.

verkeerslichten

Verkeerslichtencoördinatiecentrale Antwerpen

We werkten mee aan de uitwerking en implementatie van een innovatief verkeersmanagement en regelstrategie.

optirouts

OptiRoutS

In dit project werd aan de hand van een combinatie van klassieke verkeersmodellen en artificiële intelligentie een voorspellend model voor realtime verkeerssituaties ontwikkeld.

fietser in de stad

MODUM

TML ontwikkelde mee modellen om dynamische stedelijke mobiliteit te optimaliseren.

high-tool-excel1

HIGH-TOOL (high-level strategisch transportmodel)

Het HIGH-TOOL-project resulteerde in een hoogwaardig, gratis en transparant strategisch transportmodel waarmee de economische, sociale en ecologische effecten van vervoersbeleid beoordeeld kunnen worden.

brug Antwerpen Spoor Noord

Verkeerskundige ondersteuning bouw Oosterweelverbinding

TML is, samen met Sweco en Tractebel, een van de mobiliteitsadiviseurs voor Lantis.

MER-plan A102 R11

Plan-MER A102/R11bis

We werkten de discipline Mobiliteit uit in de plan-MER voor de Antwerpse tangenten A102/R11bis.

schema transportmodel

Ontwikkeling van een transportmodel

We werkten mee aan de ontwikkeling van een gecombineerd verkeerskundig-transporteconomisch model.

Bodartplein Leuven

Bodartplein Leuven

TML werkte mee aan het geïntegreerd ontwerp van het kruispunt Koning Boudewijnlaan - Leuvense Ring.

Masterplan Izegem (Palmbout Urban Landscapes)

Masterplan Izegem

TML ondersteunde de uitwerking van een geïntegreerd masterplan voor de stad Izegem.

netwerkkaart Antwerpen

Dynamisch verkeersmodel Antwerpen

TML werkte mee aan een macroscopisch dynamisch verkeersmodel (MDVM) voor Antwerpen.

Oudenaarde Santenssite ©Blauwdruk Stedenbouw

Oudenaarde Santenssite

We werkten mee aan het stedelijk masterplan voor de voormalige Santenssite in Oudenaarde

Brussel - credits: Pixabay/ssalae

Opbouw macroscopisch dynamisch verkeersmodel Vlaamse Rand

We werkten mee aan een macroscopisch dynamisch verkeersmodel voor de regio Brussel.

Microsimulatie R23

Microsimulatie Ring rond Leuven

TML voert een verkeersstudie (microsimulatie) uit van de Ring rond Leuven (R23).

ring rond Leuven

Verkeersgeleidingssysteem stad Leuven

TML voerde een technische en verkeerskundige studie voor een verkeersgeleidingssysteem in Leuven.

Vissim

Slimme netwerkregeling Antwerpen

Hoe ziet een slimme netwerkregeling voor Stad Antwerpen eruit?

Slachthuiskaai Hasselt

Blauwe Boulevard Hasselt

TML verzorgde de analyse en opmaak van de verkeerslichtenregeling op de Slachthuiskaai in Hasselt.

 beeld: https://wegenenverkeer.be/

Ombouwen A12 tot primaire weg

TML bestudeert als deel van Team A12 de herinrichting van de A12 om de veiligheid en doorstroming voor alle verkeersdeelnemers te verbeteren.

Wetenschapspark Campus Diepenbeek

Mobiliteitsstudie wetenschapspark Campus Diepenbeek

TML voerde een microsimulatie uit en bestudeerde de optimalisatie van toekomstige ontsluitingsvarianten voor campus Diepenbeek.

Microsimulatie Hasselt

Microsimulaties Hasselt

TML onderzocht met behulp van een microsimulatiemodel nieuwe kruispuntontwerpen op de Kempische Steenweg (N74) en circulatiemaatregelen op de Ring rond Hasselt (R71).

Verkeersmodellering voor Namen en Eupen

Verkeersmodellering voor Namen en Eupen

TML werkte mee aan de ontwikkeling en toepassing van vierstapsverkeersmodellen voor de steden Namen en Eupen.

kruispuntdetectoren Antwerpen

Dataverwerking kruispuntdetectoren Antwerpen

TML verwerkte en presenteerde detecties uit lusdetectoren op Antwerpse kruispunten.

Bike Train Bike

BiTiBi

BiTiBi: naadloos, energie-efficiënt vervoer van deur tot deur door fiets en trein te combineren.

microphone7

TML'ers aan het woord! #7

In deze rubriek stellen we je graag voor aan onze collega's op TML. Op die manier leer je ons wat beter kennen en ontdek je wat iedereen binnen TML doet. Recent hadden we een gesprek met Ruben, Rodric en Evelyn!

Webvisual-TMLTalk111

TML Talk #11 Conflictvrije kruispunten: moet veiligheid primeren op doorstroming?

© 2025 Transport & Mobility Leuven | Westsite: Online Oplossingen en Webdesign