Projecten en artikels van Ruben Corthout
-
Ruben Corthout
OnderzoekerRuben Corthout is burgerlijk bouwkundig ingenieur van opleiding en behaalde een doctoraat in de ingenieurswetenschappen. Sinds 2012 werkt hij bij TML. Hij is gespecialiseerd in dynamische verkeerssimulaties, het ontwerpen van intelligente verkeerslichtenregelingen en verkeersmanagement in multimodale netwerken. Ruben werkt(e) onder andere mee aan de opbouw van macroscopische dynamische verkeersmodellen, de verkeerslichtencoördinatiecentrale van Antwerpen en het herontwerp van de A12 in Aartselaar.

Verkeerslichtenregelingen: een overzicht
Een overzicht van alle verkeerslichtenregelingen die TML uitwerkte.

Metro Noord
TML voert mobiliteitsstudies uit en assisteert de hypercoördinatie bij de uitbreiding van het hoogperformant openbaar vervoersnetwerk naar het noorden van Brussel.

Ondersteuning MDVM
Dynamische verkeersmodellen capteren reistijden en files op een realistische manier en zijn daarom uitermate geschikt voor scenarioanalyses op lokaal en regionaal niveau ter ondersteuning van dynamisch verkeersmanagement.

Traffic Scout
TML ontwikkelde een vereenvoudigd verkeersmodel dat op basis van Telraamdata analyses maakt van lokale mobiliteitsingrepen in samenwerking met de burger.

Sluipverkeer Leuven-Oost
TML zoekt samen met partners SBE, Antea en DenS naar oplossingen voor het sluipverkeerprobleem in de oostelijke rand rond Leuven.

Ontwerpen van verkeersmanagementsysteem voor Albanië
TML werkte mee aan de ontwikkeling van een verkeersmanagementsysteem voor Albanië.

MOMENTUM
TML ontwikkelde een toolkit voor het modelleren van opkomende vervoersmodi en – technologieën.

Actualisatie strategisch verkeersmodel StraVeM
TML hield het strategisch verkeersmodel StraVeM tegen het licht.
Kalibratietoetsen StraVeM
TML ondersteunt de provincie Utrecht met onderzoeksvragen en praktijktests ter verfijning van modelanalyses.

Verkeerslichtencoördinatiecentrale Antwerpen
We werkten mee aan de uitwerking en implementatie van een innovatief verkeersmanagement en regelstrategie.

OptiRoutS
In dit project werd aan de hand van een combinatie van klassieke verkeersmodellen en artificiële intelligentie een voorspellend model voor realtime verkeerssituaties ontwikkeld.

MODUM
TML ontwikkelde mee modellen om dynamische stedelijke mobiliteit te optimaliseren.

HIGH-TOOL (high-level strategisch transportmodel)
Het HIGH-TOOL-project resulteerde in een hoogwaardig, gratis en transparant strategisch transportmodel waarmee de economische, sociale en ecologische effecten van vervoersbeleid beoordeeld kunnen worden.

Verkeerskundige ondersteuning bouw Oosterweelverbinding
TML is, samen met Sweco en Tractebel, een van de mobiliteitsadiviseurs voor Lantis.

Plan-MER A102/R11bis
We werkten de discipline Mobiliteit uit in de plan-MER voor de Antwerpse tangenten A102/R11bis.
Ontwikkeling van een transportmodel
We werkten mee aan de ontwikkeling van een gecombineerd verkeerskundig-transporteconomisch model.

Bodartplein Leuven
TML werkte mee aan het geïntegreerd ontwerp van het kruispunt Koning Boudewijnlaan - Leuvense Ring.

Masterplan Izegem
TML ondersteunde de uitwerking van een geïntegreerd masterplan voor de stad Izegem.

Dynamisch verkeersmodel Antwerpen
TML werkte mee aan een macroscopisch dynamisch verkeersmodel (MDVM) voor Antwerpen.

Oudenaarde Santenssite
We werkten mee aan het stedelijk masterplan voor de voormalige Santenssite in Oudenaarde

Opbouw macroscopisch dynamisch verkeersmodel Vlaamse Rand
We werkten mee aan een macroscopisch dynamisch verkeersmodel voor de regio Brussel.

Microsimulatie Ring rond Leuven
TML voert een verkeersstudie (microsimulatie) uit van de Ring rond Leuven (R23).

Verkeersgeleidingssysteem stad Leuven
TML voerde een technische en verkeerskundige studie voor een verkeersgeleidingssysteem in Leuven.

Slimme netwerkregeling Antwerpen
Hoe ziet een slimme netwerkregeling voor Stad Antwerpen eruit?

Blauwe Boulevard Hasselt
TML verzorgde de analyse en opmaak van de verkeerslichtenregeling op de Slachthuiskaai in Hasselt.

Ombouwen A12 tot primaire weg
TML bestudeert als deel van Team A12 de herinrichting van de A12 om de veiligheid en doorstroming voor alle verkeersdeelnemers te verbeteren.

Mobiliteitsstudie wetenschapspark Campus Diepenbeek
TML voerde een microsimulatie uit en bestudeerde de optimalisatie van toekomstige ontsluitingsvarianten voor campus Diepenbeek.

Microsimulaties Hasselt
TML onderzocht met behulp van een microsimulatiemodel nieuwe kruispuntontwerpen op de Kempische Steenweg (N74) en circulatiemaatregelen op de Ring rond Hasselt (R71).

Verkeersmodellering voor Namen en Eupen
TML werkte mee aan de ontwikkeling en toepassing van vierstapsverkeersmodellen voor de steden Namen en Eupen.

Dataverwerking kruispuntdetectoren Antwerpen
TML verwerkte en presenteerde detecties uit lusdetectoren op Antwerpse kruispunten.

BiTiBi
BiTiBi: naadloos, energie-efficiënt vervoer van deur tot deur door fiets en trein te combineren.

TML'ers aan het woord! #7
In deze rubriek stellen we je graag voor aan onze collega's op TML. Op die manier leer je ons wat beter kennen en ontdek je wat iedereen binnen TML doet. Recent hadden we een gesprek met Ruben, Rodric en Evelyn!
