Projecten en artikels van Hanne De Naegel
-
Hanne De Naegel
OnderzoekerHanne De Naegel studeerde af als burgerlijk ingenieur in verkeer, logistiek en intelligente transportsystemen. Ze is gespecialiseerd in verkeersmodellering en het ontwerp van voertuigafhankelijke verkeerslichtenregelingen. Vanuit deze expertise voerde ze microsimulaties uit van onder andere de Ring rond Leuven en de verkeerscomplexen van de E17 bij Kortrijk. Daarnaast is zij actief op het gebied van de Minder Hinder ondersteuning van aannemers bij grotere infrastructuurwerken.

Verkeerslichtenregelingen: een overzicht
Een overzicht van alle verkeerslichtenregelingen die TML uitwerkte.

SCALE-UP
TML coördineert de ontwikkeling en uitvoering van haalbare en efficiënte evaluatieplannen in de drie SCALE-UP-steden.

Minder Hinder aanpak bruggen Albertkanaal
We ondersteunden aannemer Franki bij het uitwerken van de Minder Hinder aanpak bij de werken aan de bruggen.

Verkeerslichtenonderzoek Tremelobaan
Kunnen verkeerslichten het kruispunt aan de Tremelobaan te Keerbergen veiliger maken?

Metro Noord
TML voert mobiliteitsstudies uit en assisteert de hypercoördinatie bij de uitbreiding van het hoogperformant openbaar vervoersnetwerk naar het noorden van Brussel.

Stedelijk Plateau Turnhout
TML werkt het masterplan uit voor de herinrichting van het zwaarste zwarte punt van Vlaanderen.

Ondersteuning MDVM
Dynamische verkeersmodellen capteren reistijden en files op een realistische manier en zijn daarom uitermate geschikt voor scenarioanalyses op lokaal en regionaal niveau ter ondersteuning van dynamisch verkeersmanagement.

Traffic Scout
TML ontwikkelde een vereenvoudigd verkeersmodel dat op basis van Telraamdata analyses maakt van lokale mobiliteitsingrepen in samenwerking met de burger.

De Nieuwe Rand
Hoe kan het oostelijk deel van het Haventracé op een alternatieve wijze ingedeeld worden?

Minder Hinder Viaduct Vilvoorde en Henneaulaan Zaventem
TML ondersteunde een consortium rond BAM Contractors bij de opmaak van hun offertes voor de heraanleg van het complex Henneaulaan (onderdeel van het project Werken aan de Ring op de R0 van Brussel) en voor de renovatie van het viaduct van Vilvoorde.

Leefbuurt Ottenburg
TML verleende verkeerskundig advies bij de ontwikkeling van een masterplan voor Ottenburg. Hierbij wilde men de dorpskern versterken tot een autoluwe leefbuurt, waarbij voetganger en fietser centraal staan.

CIVITAS PORTIS
Hoe innoveren we duurzame mobiliteit in Europese havensteden?
Minder Hinder Noorderlijn Antwerpen
Brabo 2: TML ondersteunde de Minder Hinder aanpak voor de Noorderlijn in Antwerpen.

Verkeerslichtencoördinatiecentrale Antwerpen
We werkten mee aan de uitwerking en implementatie van een innovatief verkeersmanagement en regelstrategie.

Verkeerskundige ondersteuning bouw Oosterweelverbinding
TML is, samen met Sweco en Tractebel, een van de mobiliteitsadiviseurs voor Lantis.
Doorstroming N32 Roeselare-Hooglede
We optimaliseerden de doorstroming op de openbare vervoersas tussen de rotonde met de Koning Leopold III-laan en de ovonde ter hoogte van R32/N32.
Ruimtelijk strategisch plan Vilvoorde
TML onderzocht de mobiliteitsaspecten in de visie voor de toekomstige ruimtelijke ontwikkeling van Vilvoorde.

Mobiliteitsonderzoek verkeerscomplexen E17 Kortrijk
We voerden een mobiliteitsonderzoek uit ter verbetering van de verkeerscomplexen Kortrijk-Oost, Kortrijk-Zuid en Aalbeke en pakten de R8 in relatie met de omgeving aan.

Analyse circulatieplan Gent
We voerden een grootschalige evaluatie uit van de effecten van het circulatieplan voor de Gentse binnenstad.

Optimalisatiestudie BUDA-bedrijvenzone
TML was verantwoordelijk voor het mobiliteitsluik van de optimalisatiestudie voor de in verval geraakte BUDA-bedrijvenzone in Vilvoorde.

Microsimulatie Ring rond Leuven
TML voert een verkeersstudie (microsimulatie) uit van de Ring rond Leuven (R23).

Verkeersgeleidingssysteem stad Leuven
TML voerde een technische en verkeerskundige studie voor een verkeersgeleidingssysteem in Leuven.

Demonstratieproject Merelbeke
Merelbeke diende als als demonstratiegemeente voor alternatieve ruimtelijke structuren en duurzame mobiliteitssystemen.

Masterplan Jessa ziekenhuis - mobiliteitseffectenrapportage
TML verzorgt een mobiliteitseffectenrapportage voor de Jessa Campus in Hasselt.

Slimme netwerkregeling Antwerpen
Hoe ziet een slimme netwerkregeling voor Stad Antwerpen eruit?

Studie objectiveren mobiliteitsbeleid
Deze studie stelde een diagnose van het fileprobleem in Vlaanderen en Brussel en formuleerde concrete aanbevelingen om de congestie te verminderen.

Inrichtingsplan woonontwikkelingsgebied Wakkerzeelsebaan - Ursulinenstraat Wijgmaal
TML werkte mee aan een mobiliteitsstudie voor de opmaak van een duurzaam en haalbaar inrichtingsplan voor het woonontwikkelingsgebied Wakkerzeelsebaan – Ursulinenstraat te Wijgmaal, met oog voor de actieve weggebruiker.

Mobiliteitsstudie wetenschapspark Campus Diepenbeek
TML voerde een microsimulatie uit en bestudeerde de optimalisatie van toekomstige ontsluitingsvarianten voor campus Diepenbeek.

V-plannen Oosterweelverbinding
TML maakt de verkeerslichtenregelingen op om de werken aan de Oosterweelverbinding vlot te laten verlopen.

MOBER Cardoensite Hasselt
TML werkte een mobiliteitsstudie uit van een nieuwbouwproject te Hasselt.

Masterplan Zele
TML maakte een masterplan op voor het kerngebied Zele.

Haalbaarheidsstudie uitbreiding LEZ Antwerpen
Kan de lage-emissiezone in Antwerpen uitgebreid worden, en hoe?

TML'ers aan het woord! #4
In deze rubriek stellen we je graag voor aan onze collega's op TML. Op die manier leer je ons wat beter kennen en ontdek je wat iedereen binnen TML doet. Recent hadden we een gesprek met Willem, Dirk, Kris, en Hanne!