TEN-T-planningsaanpak
09.31
Van 2009 tot 2010
TML ontwikkelde een methode om de EU te helpen bij de planning van het TEN-T-netwerk, met de focus op het onderhoud en de ontwikkeling van multimodale netwerken volgens de doelen van het kernnetwerk uit het Groenboek.
Het trans-Europese transportnetwerk (TEN-T) maakt deel uit van de centrale Europese transportplanning. De doelstelling van het TEN-T-beleid is de Europese infrastructuurvoorzieningen te verzekeren overeenkomstig de economische, sociale en politieke doelstellingen die in het Verdrag van Lissabon werden geformuleerd. Meer specifiek is het TEN-T-beleid gericht op het onderhoud en de vorming van toekomstige multimodale netwerken in de lidstaten.
De methode die in deze studie ontwikkeld werd voor de planning van een TEN-T-netwerk, is gericht op de ondersteuning van de EU door een methodische ruggengraat te voorzien voor het TEN-T-beleid, meer specifiek voor het kernnetwerk zoals bepaald in het Groenboek.
Het trans-Europese transportnetwerk (TEN-T) maakt deel uit van de centrale Europese transportplanning. De doelstelling van het TEN-T-beleid is de Europese infrastructuurvoorzieningen te verzekeren overeenkomstig de economische, sociale en politieke doelstellingen die in het Verdrag van Lissabon werden geformuleerd. Meer specifiek is het TEN-T-beleid gericht op het onderhoud en de vorming van toekomstige multimodale netwerken in de lidstaten.
De methode die in deze studie ontwikkeld werd voor de planning van een TEN-T-netwerk, is gericht op de ondersteuning van de EU door een methodische ruggengraat te voorzien voor het TEN-T-beleid, meer specifiek voor het kernnetwerk zoals bepaald in het Groenboek.