HoPE
13.25
Van 2014 tot 2017
Het HoPE-project ontwikkelde een platform voor veilige betalingen en slimme multimodale ritplanning in het openbaar vervoer. TML nam de coördinatie van het project over en ontwikkelde businessmodellen en technologieoverdracht, resulterend in een geïntegreerd systeem dat in verschillende Europese steden is getest en gevalideerd.
Het HoPE-project (Holistic Personal public Eco-Mobility) ontwikkelde een platform voor veilige betalingen en slimme multimodale ritplanning. Door de ontwikkeling van deze routeplanner van de toekomst vergroot het project de rol van het openbaar vervoer.
Transport & Mobility Leuven speelde een cruciale rol bij de succesvolle afronding van dit complexe project, vooral door in te zetten op haar specifieke expertise inzake ITS en haar (leidende) rol binnen eerdere onderzoek-technologische projecten gesubsidieerd door de Europese Commissie. TML nam halverwege dit project de coördinatie over en was verantwoordelijk voor het werkpakket rond disseminatie. Daarnaast boden onze experts de nodige knowhow rond het ontwikkelen van businessmodellen en speelde ons team een sleutelrol binnen het cruciale technologische luik van dit project door de transfer van de MODUM-technologie.
In dit technologisch Europees onderzoeksproject ontwikkelden we een open en gebruiksvriendelijk platform, waarbij het beheer van betalingen met intelligente transportsystemen (ITS) mogelijk gemaakt werd. Centraal daarbij stond de bewustmaking van openbaar vervoer en eco-mobiliteit. Daarnaast bood het platform verschillende bijkomende diensten aan, waaronder informatie rond mobiliteit, ritplanning, mobiele betalingen en reservaties.
HoPE is dus een volledig geïntegreerd en gevalideerd systeem dat een eindoplossing biedt die in elke stad toegepast kan worden. Het voorziet een veilige en toegankelijke betalingsprocedure voor tickets en slimme ritplanning voor de reizigers. Voor dit laatste kunnen reizigers het routeadvies aan hun voorkeuren aanpassen, zoals bijvoorbeeld de goedkoopste, de snelste of de meest ecologische route. Het HoPE-systeem werd met succes opgezet, getest en gevalideerd in drie Europese steden (Coventry in het Verenigd Koninkrijk, Gipuzkoa en San Sebastian in Baskenland en Athene in Griekenland). Het werd ook toegepast op een breed arsenaal aan lokale en regionale transportmiddelen.
Het HoPE-project (Holistic Personal public Eco-Mobility) ontwikkelde een platform voor veilige betalingen en slimme multimodale ritplanning. Door de ontwikkeling van deze routeplanner van de toekomst vergroot het project de rol van het openbaar vervoer.
Transport & Mobility Leuven speelde een cruciale rol bij de succesvolle afronding van dit complexe project, vooral door in te zetten op haar specifieke expertise inzake ITS en haar (leidende) rol binnen eerdere onderzoek-technologische projecten gesubsidieerd door de Europese Commissie. TML nam halverwege dit project de coördinatie over en was verantwoordelijk voor het werkpakket rond disseminatie. Daarnaast boden onze experts de nodige knowhow rond het ontwikkelen van businessmodellen en speelde ons team een sleutelrol binnen het cruciale technologische luik van dit project door de transfer van de MODUM-technologie.
In dit technologisch Europees onderzoeksproject ontwikkelden we een open en gebruiksvriendelijk platform, waarbij het beheer van betalingen met intelligente transportsystemen (ITS) mogelijk gemaakt werd. Centraal daarbij stond de bewustmaking van openbaar vervoer en eco-mobiliteit. Daarnaast bood het platform verschillende bijkomende diensten aan, waaronder informatie rond mobiliteit, ritplanning, mobiele betalingen en reservaties.
HoPE is dus een volledig geïntegreerd en gevalideerd systeem dat een eindoplossing biedt die in elke stad toegepast kan worden. Het voorziet een veilige en toegankelijke betalingsprocedure voor tickets en slimme ritplanning voor de reizigers. Voor dit laatste kunnen reizigers het routeadvies aan hun voorkeuren aanpassen, zoals bijvoorbeeld de goedkoopste, de snelste of de meest ecologische route. Het HoPE-systeem werd met succes opgezet, getest en gevalideerd in drie Europese steden (Coventry in het Verenigd Koninkrijk, Gipuzkoa en San Sebastian in Baskenland en Athene in Griekenland). Het werd ook toegepast op een breed arsenaal aan lokale en regionale transportmiddelen.