Onbemande luchtvaartuigen
15027
Van 2015 tot 2016
TML voerde een haalbaarheidsstudie uit naar het gebruik van onbemande luchtvaartuigen (UAV's) voor mobiliteitsstudies. De studie analyseerde beschikbare technologieën, het wetgevende kader en toepassingsgebieden, met als doel de bruikbaarheid van UAV's als technisch platform voor registratieapparatuur in onderzoek objectief te beoordelen.
TML, gesteund door het Agentschap Innoveren en Ondernemen, startte een haalbaarheidsstudie naar het gebruik van onbemande luchtvaartuigen (UAV’s) in het kader van mobiliteitsstudies. De studie bevatte de analyse van
Het doel van de studie was een objectieve analyse te maken van de bruikbaarheid van UAV’s als technisch platform voor registratieapparatuur. De jongste jaren zijn er zeer veel technologieën beschikbaar gekomen voor onderzoekers om data omtrent mobiliteitsvraagstukken in te winnen. Niet alle technologieën zijn echter even succesvol, kostenefficiënt of matuur. Deze studie bood TML de mogelijkheid om het gebruik van UAV’s voor toegepast onderzoek en mobiliteitsstudies te onderzoeken.
TML, gesteund door het Agentschap Innoveren en Ondernemen, startte een haalbaarheidsstudie naar het gebruik van onbemande luchtvaartuigen (UAV’s) in het kader van mobiliteitsstudies. De studie bevatte de analyse van
- de beschikbare technologie voor UAV’s en bruikbare registratieapparatuur,
- het wetgevende kader en
- relevante toepassingsgebieden binnen fundamenteel en toegepast onderzoek.
Het doel van de studie was een objectieve analyse te maken van de bruikbaarheid van UAV’s als technisch platform voor registratieapparatuur. De jongste jaren zijn er zeer veel technologieën beschikbaar gekomen voor onderzoekers om data omtrent mobiliteitsvraagstukken in te winnen. Niet alle technologieën zijn echter even succesvol, kostenefficiënt of matuur. Deze studie bood TML de mogelijkheid om het gebruik van UAV’s voor toegepast onderzoek en mobiliteitsstudies te onderzoeken.