Strategisch vrachtmodel Vlaanderen
15039
Van 2015 tot 2020
TML voerde van 2015 tot 2020 doorrekeningen uit met het Strategisch Vrachtmodel Vlaanderen, dat het goederenverkeer op dagbasis beschrijft. Dit model, opgebouwd in VB.NET en Visum, omvat inputgegevens voor zowel het basisjaar als toekomstige jaren en bevat verschillende deelmodellen en parameters voor een gedetailleerde analyse.
Een van de instrumenten binnen de cluster Strategisch Onderzoek van het Verkeerscentrum (onderdeel van de Vlaamse overheid – departement Mobiliteit en Openbare Werken) is het strategisch vrachtmodel Vlaanderen (afgekort SVRM VLA). Dit verkeersmodel is opgebouwd in VB.NET en Visum en bevat vier bouwstenen:
Dit goederenvervoermodel beschrijft het goederenverkeer op dagbasis, met modelleringen van
TML deed de doorrekeningen met het strategisch vrachtmodel Vlaanderen, van 2015 tot en met 2020.
Een van de instrumenten binnen de cluster Strategisch Onderzoek van het Verkeerscentrum (onderdeel van de Vlaamse overheid – departement Mobiliteit en Openbare Werken) is het strategisch vrachtmodel Vlaanderen (afgekort SVRM VLA). Dit verkeersmodel is opgebouwd in VB.NET en Visum en bevat vier bouwstenen:
- Inputgegevens aan vraag- en aanbodzijde voor het basisjaar (socio-demografische gegevens en netwerken).
- Inputgegevens aan vraag- en aanbodzijde voor het toekomstjaar (socio-demografische gegevens en netwerken).
- Modelinstrumentarium.
- Parameters voor de verschillende deelmodellen.
Dit goederenvervoermodel beschrijft het goederenverkeer op dagbasis, met modelleringen van
- wegverkeer (vrachtwagens),
- spoorvervoer (bloktrein, verspreid vervoer en intermodaal vervoer) en
- binnenvaart (direct en intermodaal).
TML deed de doorrekeningen met het strategisch vrachtmodel Vlaanderen, van 2015 tot en met 2020.