Blauwe Boulevard Hasselt
19092
Van 2020 tot 2021
Hasselt heeft de eerste slimme, dynamische verkeerslichten (iVRI's) in Vlaanderen geïmplementeerd op de vernieuwde Slachthuiskaai. TML analyseerde en ontwikkelde de verkeerslichtenregeling voor drie kruispunten en koppelde deze in een netwerkregeling, die werd geëvalueerd via microsimulatie.
De stad Hasselt implementeerde op de vernieuwde Slachthuiskaai de allereerste iVRI’s in Vlaanderen: een slim, dynamisch verkeerslichtensysteem dat rekening houdt met de actuele verkeerssituatie.
TML werd door Dynniq Belgium NV (nu Swarco) gevraagd om de analyse en de verkeerslichtenregeling voor drie kruispunten op de Slachthuiskaai op te maken.
In een eerste fase werden voor elk kruispunt apart slimme, dynamische lichtenregelingen opgemaakt. In een tweede fase werden deze kruispunten gekoppeld en werd er een netwerkregeling uitgewerkt in de verkeersregelapplicatie ImFlow.
Om de optimale werking van deze netwerkregeling te garanderen deden we een evaluatie door middel van een microsimulatie.
De stad Hasselt implementeerde op de vernieuwde Slachthuiskaai de allereerste iVRI’s in Vlaanderen: een slim, dynamisch verkeerslichtensysteem dat rekening houdt met de actuele verkeerssituatie.
TML werd door Dynniq Belgium NV (nu Swarco) gevraagd om de analyse en de verkeerslichtenregeling voor drie kruispunten op de Slachthuiskaai op te maken.
In een eerste fase werden voor elk kruispunt apart slimme, dynamische lichtenregelingen opgemaakt. In een tweede fase werden deze kruispunten gekoppeld en werd er een netwerkregeling uitgewerkt in de verkeersregelapplicatie ImFlow.
Om de optimale werking van deze netwerkregeling te garanderen deden we een evaluatie door middel van een microsimulatie.