IMMI
02.15
Van 2003 tot 2004
TML analyseerde de NOx- en fijnstofemissies van wegverkeer in Vlaanderen, waarbij de luchtkwaliteit in stedelijke gebieden en langs autosnelwegen werd berekend volgens de Europese richtlijnen en maatregelen werden voorgesteld om overschrijdingen van EU-grenswaarden aan te pakken.
In 2003 - 2004 bekeken we de immissieproblematiek voor NOx en fijn stof (PM10) ten gevolge van wegverkeer in Vlaanderen voor Aminal (nu Departement LNE). We werkten hiervoor samen met het Nederlandse TNO-MEP en analyseerden het verkeerspatroon en de bijbehorende emissies voor 2010.
In dit project werd de luchtkwaliteit in stedelijke omgevingen en langs autosnelwegen berekend overeenkomstig de Europese Dochterrichtlijn 1999/30/EG. We gebruikten hiervoor o.a. het TNO-verspreidingsmodel. Waar de overschrijding van de EU-grenswaarden voor 2005 en 2010 bleek, werden maatregelen voorgesteld.
In 2003 - 2004 bekeken we de immissieproblematiek voor NOx en fijn stof (PM10) ten gevolge van wegverkeer in Vlaanderen voor Aminal (nu Departement LNE). We werkten hiervoor samen met het Nederlandse TNO-MEP en analyseerden het verkeerspatroon en de bijbehorende emissies voor 2010.
In dit project werd de luchtkwaliteit in stedelijke omgevingen en langs autosnelwegen berekend overeenkomstig de Europese Dochterrichtlijn 1999/30/EG. We gebruikten hiervoor o.a. het TNO-verspreidingsmodel. Waar de overschrijding van de EU-grenswaarden voor 2005 en 2010 bleek, werden maatregelen voorgesteld.