Stedelijk Plateau Turnhout
20006
Van 2020 tot 2024
TML werkt met Antea en Buur aan het masterplan voor het kruispunt van de Ring van Turnhout R13 met de N19, gericht op het verbeteren van verkeersveiligheid en doorstroming. TML is verantwoordelijk voor de V-plannen voor de lichtenregelingen en de microsimulaties van drie inrichtingsvarianten.
Het kruispunt van de Ring van Turnhout R13 met de N19 (Steenweg op Zevendonk) is een van de zwaarste zwarte punten in Vlaanderen. Er bestaat al een masterplan om dit kruispunt en het naburige kruispunt van de R13 met de Steenweg op Tielen veiliger in te richten.
Samen met Antea en Buur werkt TML dit masterplan verder uit. Hierbij hielden we rekening met de diverse wensen vanuit de Stad Turnhout (aanpassingen aan de lokale verkeerscirculatie, inrichten groene ruimte, verbeterde fietsrelaties …), AWV (veiligheid en doorstroming op de R13) en De Lijn (vlotte busverbindingen, waaronder een HOV-verbinding tussen het station van Turnhout en het nieuwe Mobipunt in de noordwestelijke hoek van het kruispunt R13 - N19).
TML is in dit project verantwoordelijk voor de opmaak van de V‑plannen voor de lichtenregelingen op beide kruispunten en voor microsimulaties van drie inrichtingsvarianten.
Het kruispunt van de Ring van Turnhout R13 met de N19 (Steenweg op Zevendonk) is een van de zwaarste zwarte punten in Vlaanderen. Er bestaat al een masterplan om dit kruispunt en het naburige kruispunt van de R13 met de Steenweg op Tielen veiliger in te richten.
Samen met Antea en Buur werkt TML dit masterplan verder uit. Hierbij hielden we rekening met de diverse wensen vanuit de Stad Turnhout (aanpassingen aan de lokale verkeerscirculatie, inrichten groene ruimte, verbeterde fietsrelaties …), AWV (veiligheid en doorstroming op de R13) en De Lijn (vlotte busverbindingen, waaronder een HOV-verbinding tussen het station van Turnhout en het nieuwe Mobipunt in de noordwestelijke hoek van het kruispunt R13 - N19).
TML is in dit project verantwoordelijk voor de opmaak van de V‑plannen voor de lichtenregelingen op beide kruispunten en voor microsimulaties van drie inrichtingsvarianten.